Sorglig närhet

Det är läskigt att se personer i ens närhet må dåligt. Det påverkar en mer än vad man tror.
Jag och en nära vän till mig bestämde oss för att gå ut till stans enda nattklubb igår. Vi hade trevligt, satt hos henne och drack vin och hade roligt. Vi gick ut, satt oss i baren och hon började prata om konstiga saker. Jag försökte hänga med men förstod inte sammanhanget i det hon sa. Sen ville hon dansa. Några killar betedde sig väldigt, ja hur ska man beskriva det, mansgrisigt! Vi gick ut för att ta en cigg och hon började prata konstigt igen. Hon pratade med mig som att jag var någon helt annan och som att hon inte var där hon var. Jag frågade henne om hon visste vart hon var och ja, hon visste att hon var på harrys men att hon var förvirrad för att hon trodde detta ingick i hennes tjänst.
Jag drog med henne ut från stället och då började hon gråta, riktigt mycket. Utbränd vid 20 års ålder. Och att jag inte såg detta tidigare under kvällen gör mig arg på mig själv. För det var mest snack om mig och mitt som vanligt olyckliga kärleksliv så jag fick knappt höra hur hon mådde.
Hennes mamma kom och jag gick hem till mig. Det påverkar, man blir orolig, och rädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0