fem föralltid

Skolan är snart slut för terminen, men det känns inte som jul.
Man försöker tvinga fram julkänslan år efter år, men vart har det tagit vägen?
Kommer ni ihåg känslan i magen när man var liten och julgranen kom fram. När första snön kom och man kunde ut och åka pulka. När första julklappen hamnade under granen och man fick klämma. När man bakade pepparkakor och åt så mycket deg att man fick ont i magen. När man lyssnade på julsånger och sjöng med.
Även iår kommer jag åka pulka, klämma på paket och äta deg tills jag storknar, men utan känslan.
Jag saknar den så fruktansvärt, jag vill vara 5 år igen. Jag vill vara fem år föralltid.

På fredag är det julavslutning, jag och Veronika ska sjunga för hela skolan. Jag kommer dö!
Rest of My Life med Less Than Jake ska vi sjunga, Belle ska spela gitarr med oss.
Jag kommer dö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0