Jag?

Vad är världen egentligen?
Vad är mänskligheten?
I vår värld kretsar allting kring jaget.
Tyvärr så gör min värld också det, eftersom att jag är ett så stort begrepp att man blir störd när man försöker förstå vad jag egentligen är. Hur jag kan känna, leva, finnas. Hur jag kan vara jag. Genom detta skapas själviskhet.
Runt mig finns en hinna, en bubbla som gör det svårt för mig att komma ut i den riktiga världen, jag ser inte saker på det sätt andra gör. Jag tror inte ens på att denna världen existerar.
I mitt minne är allting suddigt. Nuet är skarpt, men så fort nu inte är nu längre så blir det suddigt i mitt minne. En läskig känsla, att knappt minnas sitt liv.
Men tänk om världen bara är en illusion. Tänk om det bara är en värld jag skapat i mitt huvud när jag egentligen är någon annanstans och är något helt annat.
Jag tror det, och det är skrämmande.
(och jag vill tacka mitt undermedvetna för Muse)

Kommentarer
Postat av: veronika

Du är så bra malin :) och skriver så bra texter :) håller med dig på vissa fronter med.

2009-12-11 @ 08:11:19
URL: http://veronikambrink.blogg.se/
Postat av: Edina och Rune

Finns jag? Bor du här? Eller.. är det bara en illusion?



gillar din text också

puss edina o runey

2009-12-11 @ 13:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0