viktångest

Fyfan vilken ångest jag har över min vikt just nu.
När jag va mindre så va jag rätt fet, sen när jag började bli medveten om mitt utseende så bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Gick ner ca 12 kilo och va nöjd med mig själv, jag va precis lagom då. Det höll i kanske 1,5-2 år och nu, nu har jag gått upp allt igen plus lite till. Hemskt är det verkligen.
Jag vågar verkligen inte väga mig och varje gång jag ser mig i spegeln så kräks jag.
Men varför kan jag inte sluta äta?
Antagligen pågrund av rökningen. När jag slutar så äter jag mer, om jag inte haft astma och sången så hade jag fan börjat igen.
Nu måste jag verkligen ta tag i det här. Efter nyår, då äre jag som går ner i vikt. Jag ska nå min idealvikt igen, punkt!

Kommentarer
Postat av: Sebbe

Jag hoppas att du når ditt mål, målet att kunna känna dig nöjd med dig själv, det vill säga.

Jag vill tillägga att oavsett hur du ser på dig själv, så är du en av de absolut vackraste och finaste tjejerna som jag har sett i hela mitt liv.

Jag menar allvar.



Men det viktiga är trots allt, hur du ser på dig själv, så även om jag kanske tycker att det är onödigt, så stöttar jag ändå ditt beslut.

Jag blir glad bara du blir nöjd med dig själv.



2009-12-28 @ 15:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0