Scenskräck delvis bearbetad!

Jobbet idag var väldigt jobbigt. Jag hade knappt några krafter, somnade på toaletten och tiden gick i snigelfart.
Sedan kom jag hem, min hals har blivit bättre så jag var bara tvungen att sjunga.
Blev mycket sjungande till Placebo, mina nyfunna favoriter.
Favoritlåt; Blind. Den är riktigt fin.
Sen hittade jag en instrumental version av låten och sjöng med, det lät så illa att jag började gråta.
Men sedan valde jag en annan låt och spelade in på mobilen, bara för att testa. Det lät helt ok. Så jag gav äntligen inspelningen en chans. Gick faktiskt att få hyfsat bra kvalité med en singstarmikrofon och audacity.
När det var klart lyssnade jag och tyckte att det lät rätt ok.
Sen hände det, jag vann över mitt självförtroende och skickade inspelningen till en kompis.
Han är nog den första som faktiskt hört mig sjunga seriöst. Han tyckte att det lät rätt bra.
Nu har jag skickat till en till.
Min fobi är borta.
Imorgon ska jag spela in mer och skicka till fler.
Jag älskar detta, can't wait until I get up on the stage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0