Människor, det dummaste som finns

Det finns två, endast två ställen, där man kan prata med precis vem man vill.
Det första är jobbet, vilket är rätt självklart.
Det andra är på festivaler/spelningar/uteställen.
Men om man går fram till en helt okänd person på stan, då ses man som dum i huvudet. I alla fall av vissa.
Jag tycker inte att det ska vara såhär, man ska få vara social mot vem man vill utan att vara en idiot, ett cpbarn eller en störd jävel.

De senaste dagarna har ja verkligen skämts över att vara människa.
Vi säger att djur är dumma, men hur dumma är inte vi själva? Vi är de dummaste varelserna på planeten.
Det finns en, endast en planet i hela universum som vi känner till, som vi faktiskt kan leva på.
Denna enda planeten är självklart jorden.
Men vad gör vi med den? Jo vi förstör den. Och om jorden förstörs, då utrotar vi oss själva.
Detta gör oss till den dummaste arten på hela planeten.
Tänk om allting varit som det var för länge sedan. När vi levde som djuren.
Då hade vi kunnat leva kvar här mycket mycket längre.
Visst nu kanske ni tänker "Jag hade aldrig pallat leva så, hur skulle jag klara mig utan teknologi?"
Men om vi bara aldrig utvecklat det från början, då hade vi inte varit beroende av pengar, internet och allt vad dagens samhälle har att erbjuda.
Vi hade heller inte tagit slut på alla naturtillgångar för att vi "behöver" dem. Vi hade inte skräpat ner eller förstört ozonskiktet. Vi hade levt som djuren och varit en klok art.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0