Överreligiöshet är en psykisk störning

Personer med demoner i huvudet hamnar på psyket.
Personer med en annan person inom sig hamnar på psyket.
Personer som skadar sig själva hamnar på psyket.

Religiösa människor dödar folk och säger "Gud sa åt mig att göra det"
Religiösa människor skadar sig själva för att offra sig till Gud.
VAD ÄR SKILLNADEN?

Jag tycker att när det går så långt att Gud finns i deras huvuden, då är det en psykisk sjukdom och inte en religion. Nu skriver jag inte detta för att jag har något alls emot religiösa människor, nej tvärtom, jag respekterar er tro, men att tro att en person som tekniskt sätt inte finns, finns i huvudet, är man inte störd då?

Därför tycker jag att folk som har detta beteende borde hamna på psyk. De har demoner i huvudet, men de kallar dem för "Gud", de har en personlighetsklyvning och de kallar den andra delen för "Gud", de är självdestruktiva och självmordsbenägna.


Kommentarer
Postat av: Alex

faktum är ju att det är fler oreligiösa som är "självdestruktiva och självmordsbenägna" än vad det finns religiösa. du har ju inte bakgrundskollat någonting, ellerhur?

2010-01-10 @ 01:50:13
Postat av: wawi

alex: jag skriver det jag tycker och tänker, jag skiter fullständigt i fakta när jag skriver mina blogginlägg.

och jag skrev inget att det va fler religiösa som va självdestruktiva och självmordbenägna right?

jag skriver endast vad jag tycker och tänker här

2010-01-10 @ 17:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0