Nytt år, sista år

Allting är jättekul, visste ni det? Ser man bara världen på rätt sätt så kan man skratta åt allt.
Jag har äntligen tagit tag i mitt liv och blivit vegeterian. Det fick bli mitt "nyårs"löfte. Jo, för det är så att för mig har det nya året redan börjat. Eftersom att jag så stenhårt tror på undergången så kändes det som att ett nytt och ett sista år började natten till den 21 december. Hade ganska mycket ångest den natten.
Men det känns bra, nu vet jag ändå hur länge jag har kvar och jag ska utnyttja denna tiden väl.
Så vad är väl bättre än att sluta med ett gott samvete.
Det konstiga är att jag inte är rädd. Jag känner snarare ett sorts lugn.
Leta lite veggierecept och hittade någon sorts räknare, över hur många djur om mördats under den tiden jag varit inne på hemsidan. Blev förvånad över hur sjukt mycket kycklingar det va, så jag började räkna. Enligt den räknaren dör 12 miljarder kycklingar varje dygn. 12 MILJARDER!! Jag kan ha räknat fel, den kanske inte stämmer. Men om det är så, WTF?! Det skulle kunna ge varje människa 2 kycklingar varje dag. Det hade man lätt klarat en dag på. Ändå svälter folk. Det saknar helt och hållet logik. Vart tar alla vägen?
Har förövrigt även varit rökfri i en månad idag.
Sista julen var väl inte den bästa någonsin men den var lugn och skön och mysig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0