nytt mål

Hade ännu en ångestfylld natt. När jag gick upp till frukost sa min pappa till mig att säg ett årtal. Ett år då jag visste att jag skulle göra något.
Jag sa 2016. En film kommer ut då som jag gärna vill se.
Sedan frågade han, vart jag ville vara då.
Efter en massa pratande hit och dit så hoppade jag av skolan och sa upp min lägenhet. Ljusdesign trodde jag skulle vara roligt, men när man kommer in på det mer så är det mest dator och beräkningsjobb. Jag vill vara kreativ.
Så nu har jag i princip flyttat hem igen, med ett nytt mål. Nu är det tatuerare som gäller. Får väl se hur länge det håller. Det är i alla fall kreativt.
Det har fått mig att må bättre och jag är så upptagen med att lära upp mig själv igen. Teckna har jag alltid älskat att göra men aldrig riktigt tagit det på allvar. Men nu försöker jag, och jag läser massor och sätter upp planer och delmål. Det distraherar mig och jag är inte så hysterisk kring undergången mer. Riktigt skönt. Riktigt riktigt skönt. Tack pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0