Lugnet före stormen

Lugnet före stormen. När vattnet drar sig tillbaka strax innan jättevågen.
Så kan man väl beskriva mina senaste dagar. Det var väl bara en ynka liten droppe till som behövdes för att bägaren skulle rinna över igen.
Det går inte bra nu. Mitt humör har börjat bli extremt, speciellt min aggression. Jag blir arg för allt och jag måste trycka naglarna hårt i handflatorna för att inte explodera. Eller gå iväg och slå på mina ben. För jag vill inte att det ska gå ut över andra. Utan att tänka mig för körde jag in naglarna i armen i duschen. Fick ångest. Vill inte börja med självskadebeteende igen.
Det som fick det att rinna över va en fest. Så jävla patetiskt. Syster är bjuden men inte jag. Kanske inte världens grej men personen som bjudit henne ska föreställa nära vän till mig. Jag har inte ens hört om det. Jävligt taskigt.
Skulle börja plugga efter jul också. Inte gjort ett skit. Har ingen motivation och vill inte.
Märkte nu dock att det inte har runnit över riktigt än, isåfall hade jag nog först fått ett jävla utbrott. Skrikit hysteriskt. Och sedan legat livlös i några timmar och bara stirrat upp i taket. Men det kommer snart. Jag känner det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0