Ingen ska ändra oss

Kände för att ändra lite i designen. Just nu ser sen fruktansvärt emo ut men skit samma. Den blir väl snygg någon dag. Bättre än innan i alla fall.
Igår satt jag och tittade på MTV med syster. Vi tittade på Made. Vilket sorgligt program det är. Jag vill gråta. Att unga människor ska behöva ändra sig själva för att känna att de blir accepterade. Visst, det är inte så med alla deltagande, men många. En del behöver bara en lite hjälp för att hamna på rätt spår, men jag minns ett avsnitt jag såg för länge sen. En väldigt feminin kille ville börja spela fotboll för att hans familj skulle acceptera honom. Jag vet att det finns ett exakt likadant Gleeavsnitt där Curt gör samma sak. Men jo det finns på riktigt. Verkligheten är så sorglig. Tyvärr.
Va inte den du vill, va den vi vill att du ska va. Detta kan komma från familj, vänner. Men varför? Istället för att försöka ändra någon, hitta en som passar in i din mall direkt.
Vi är som vi är av en anledning. Ingen ska ändra oss bara för att vi inte passar dom. INGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0