Minnesförlust och förståelse

Att vara arg på folk, det är något jag är dålig på. Jag tror det har med mitt minne att göra. Lite.
En person kan vara fruktansvärt elak mot mig, men några dagar, veckor, månader eller år senare har jag glömt det och då är personen helt plötsligt underbar igen. Det suger att inte komma ihåg.
Men ibland händer det att man blir arg på personer man inte borde vara arg på. För alla kan göra misstag. Alla kan säg fel. Alla kan må dåligt.
Då är det så underbart när de berättar hur de verkligen känner och man förstår. Att förstå, och att veta, det är några av de känslor jag gillar mest.
Jag är glad att vår vänskap inte slutade där utan fortsätter. Imorgon ska vi ha en rolig dag och jag längtar väldigt mycket. Jag behöver ha roligt. Jag säger inte att det inte kan va roligt här heller, men man måste ha lite variation. Jag måste ut, göra något.
Det har förövrigt kommit snö till Skåne, äntligen. Vad jag har längtat. Och vad jag hoppas att det ligger kvar tillräckligt länge. För snö är vackert. Det glittrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0