Slag i ansiktet på ett rosa moln

Här sitter jag med en strumpa och lyssnar sönder Diamond eyes med Deftones och Come Undone med Placebo. Och jag vill, jag gud vad jag vill. Tänk vad mycket man vill i livet men aldrig får gjort, aldrig får sagt, aldrig får uppleva. Istället går vi med våra vardagssysslor. Men vad tjänar de till när vi är döda? Är det inte då bättre att ha levt ett riskfyllt men väldigt roligt liv. Och att få gjort allt det man vill.
Inte förrän 4 dagar in på det nya året slog det mig att det är 2012 nu. Nu 4 dagar senare får jag samma slag i ansiktet igen. Nu får jag snarare panik inför undergången. Nu är det så mycket jag vill göra, så mycket kvar att uppleva. Hur hinner man med allt när man dessutom måste skaffa ett jobb och tjäna pengar?
Nu är jag trött. Trött efter en lång dag. Imorgon blir det tidig uppgång, därför är det ganska idiotiskt att vara vaken nu vid halv 3. Därför går jag och lägger mig med mina underbara tankar och drömmer fint i några timmar. På rosa moln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0