Händer, rosor och män

Change your taste in men
En passande mening. Exakt vad jag borde, vill och håller på att göra. Gör. Har gjort.
När jag nu i allt mitt blundande, bara tvuvkikat lite har jag märkt att det är annorlunda. Inte alls vad jag skulle dragits till i vanliga fall.
Det som är bäst, det är att man blundar och känner tills man känner sig trygg. Sedan öppnar man sina ögon och då är det vackert. Precis som man förväntat sig. Underbart.
Tidigare har jag haft mina ögon öppna, låtit de styra. Dragits till det vackra för att sedan upptäcka att ju längre in man kommer desto fulare blir det. Då smutsar insidan ofta ner både utsidan och mig. Det är inte rätt. Och så ska det aldrig mer bli.
Spelade nyss Den försvunna diamanten med min syster. Jag vann 2/2 gånger och skrattade läskigt hysteriskt när jag lyckades komma jämnt in direkt.
Jag ritar mycket, väldigt mycket. Har ett skissblock med mig överallt. Men jag får alltid nya idéer så jag lyckas inte avsluta någon. Kanske borde göra det. Och lära mig rita rosor och händer. Tänk om någon ber om en tatuering föreställande en hand som håller en ros. Då är det kört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0