En himla bra kväll

Igår var en riktigt bra kväll. Skulle på födelsedagsfest hos några kompisar. Var väl rätt likgiltig till det. När vi kom dit kändes det bara riktigt tråkigt. Men jag drack lite och det kom mer och mer folk.
En kille med rakat huvud och raggarkläder började prata med mig. Han sa att det var tur att jag inte va svart. Och där drog debatten igång. Jag sa väl mest bara varför hela tiden. Men mina argument vann tillslut och han vände sig sakta bort och låtsades att någon annan pratade med honom. Det kändes så gött att jag var tvungen att skryta.
Sen blev det bara en sån underbar stämning, alla var glada, skrattade, sjöng och hade kul. Därför kan man inte låta bli att ha roligt själv.
Efter det drog alla utom jag vidare ut. Jag stacka till perrong23. Nästan inget folk. Så jag satt mig i soffan, hälsade på en tjej men pratade inget med henne. Kände mig lika uttråkad som när jag först kommit till festen. Men det kom mer folk och satt sig runt mig i soffan. Några kände jag igen. En kille påpekade att jag såg uttråkad ut och hans kompis bjöd på öl. Sen började jag snacka med en snubbe jag pratade en del med lilljulafton. Vi pratade om konst och halkade in på skådespel. Också poff ville han att jag skulle testa för teatergruppen. Helt awesome.
Men det bästa som hände var nog när Josef, en kille jag hade lite på g med innan, kom fram till mig och sa tack. Tack för att jag fått honom att inse hur han betedde sig. Han hade nu ändrat på sig och därför träffat en tjej som han var lycklig med. Och allt det hade han att tacka mig för. Det värmer verkligen, när folk faktiskt tar åt sig av det jag säger till dem på rätt sätt. Det gjorde mig riktigt glad.
Och som topping på allt däckade syrran i bilen. Hon ställde en fråga till pappa, sedan gjorde hon snarkljud. Alla trodde hon skojade bara, men nej hon hade somnat. Så söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0